niedziela, 15 września 2013

summer: Włochy

14 sierpnia wyjechalam z Krakowa do Wloch:) Spakowana tydzien przed wyjazdem czekalam z niecierpliwoscia na ten dzien. Moze dlatego ze nigdy nie bylam za granica i tez dlatego, ze bylam przemeczona i brakowalo mi totalnego rozluznienia. Podroz minela szybko i dobrze, trafila mi sie bardzo fajna zaloga jak i grupa ludzi, z ktorymi mialam spedzic wczasy w tym samym hotelu. 
*
Miejsce i atmosfera: plaza jakies 2 min od hotelu, piaszczysta, z blekitnym i cieplym morzem, na plazy bardzo czysto, woda rowniez czysta - w porownaniu do naszych polskich plaz to cud, Wlosi uprzejmi i mili, pomagaja w kazdej sytuacji, czysci, np. na plazy nie widzialam NIKOGO  z piwem,papierosem czy jedzeniem - no chyba ze byl to Polak;), bardzo duzo sklepikow,targow niestety wiekszosc rzeczy to chinszczyzna - sam badziew, wloskie jedzenie pyszne-szczegolnie wloskie pizze,makarony itp, duzy wybor owocow i roznych warzyw w sklepach, przede wszystkim goruja tam przepyszne ciastka i lody, jedyny duzy minus patrzac z mojej perspektywy-osoby przeliczajacej euro na polskie- bardzo drogo(woda,tictac,pepsi po 2e, galka lodow 3,5e, pizza minimum 15e) na picie,jakies przekaski i jedzenie poza tym co dawali w hotelu wydalam 200euro czyli ponad 800 zl, co u nas w Polsce mozna by bylo kupic baaardzo duzo rzeczy:) pogoda super codziennie po 40 stopni, raz tylko bylo jakies zalamanie pogody z wielka burza, gradem i deszczem przez 24h ;) 















 taki krab chodzil mi po nodze






 kilometry od plazy;) wlasnie tutaj stalam, na tych kamieniach

Wycieczki:
*Wenecja- dojazd autokarem i statkiem, na miejscu zwiedzialismy okolo 5-6h, masa ludzi, tlok,goraco ale wrazenia pozostaja do konca zycia;) piekne miasto, co ciekawe nie mozna znalezc tam ani jednego auta, najslynniejsza metoda przemieszczania sie sa gondole; charakterystyczna rzecza dla Wenecji sa mosty;)

 Most westchnien;)











*San Marino: wybralismy ta wycieczke ze wzgledu na to ze jechalo sie tam tylko 1,5h; od razu zakochalam sie w tym miejscu! jest piekne, widoki cudowne, jedyny minus to tlum ludzi, jak zreszta w kazdym takim miejscu we Wloszech, bardzo duzo sklepikow z jedzeniem i pamiatkami, charakterystyczna rzecza jest oczywiscie stadion:) i "tramwaje" na linach